06_03_2014_ewaluacja
Ewaluacja zewnętrzna w SAT potwierdzeniem wysokich standardów edukacyjnych i wychowawczych szkoły
Zakończyła się ewaluacja zewnętrzna (najważniejsze obecnie badanie jakości kształcenia w polskich szkołach) w Sopockiej Akademii Tenisowej, która trwała od 05.09. 2013 do 07.01.2104 r. Obejmowała ona wszystkie wymagania stosowane do oceny pracy szkoły (ewaluacja całościowa).
05.03.2014 r. w uroczystej formie raport końcowy został przedstawiony Dyrekcji Szkoły przez Zespół Wizytatorów, a potem zaprezentowany Radzie Pedagogicznej SAT. Z wielką radością konstatujemy, że nasza praca została oceniona bardzo dobrze: aż 5 wymagań spełniamy na poziomie bardzo wysokim (A), zaś 7 na poziomie wysokim (B).
Poniżej prezentujemy tabelę z oceną wymagań oraz wnioski z ewaluacji.
Szkoła lub placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów. | A |
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. | A |
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. | B |
Uczniowie są aktywni. | B |
Respektowane są normy społeczne. | B |
Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów uwzględniając ich indywidualną sytuację. | A |
Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. | B |
Promowana jest wartość edukacji. | B |
Rodzice są partnerami szkoły. | B |
Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju. | A |
Szkoła lub placówka organizując procesy edukacyjne uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. | B |
Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi. | A |
Fragment „Raportu z ewaluacji całościowej”:
Powrót