05_04_2016_stocznia

Stocznia Gdańska

1.04.2016r. wybraliśmy się na wycieczkę do Stoczni Gdańskiej. Podróż pociągiem minęła nam w miłej atmosferze. Kiedy dotarliśmy na miejsce, pani przewodniczka już na nas czekała. Opowiedziała  nam o historii stoczni, o początkach protestów oraz o tym, jak do protestujących pracowników dołączył Lech Wałęsa.

Całą grupą oglądaliśmy budynki stoczniowe, Pomnik Poległych Stoczniowców oraz suchy pływający dok, w którym znajdował się remontowany statek. Miejsca protestów istnieją do dziś, pięknie upamiętnione. W budynku BHP widzieliśmy na ścianach powieszone kaski robocze pracowników oraz różne napisy związane z historią strajków stoczniowych. W pomieszczeniu znajdowały się modele statków, miniatury miejsc, które obrazowały budynki stoczniowe oraz fotografie ze strajków stoczniowych. W kolejnym pomieszczeniu znajdowały się zdjęcia Anny Walentynowicz oraz puszki, gdzie chowane były zakazane książki.

Pod koniec zwiedzania pani przewodnik zadawała nam pytania, na które z ochotą odpowiadaliśmy. Następnie postanowiliśmy wejść na plac widokowy Europejskiego Centrum Solidarności i zobaczyć Gdańsk z góry. Kiedy wyszliśmy z muzeum, mieliśmy trochę przerwy, następnie udaliśmy się na spacer po Głównym Mieście. Wróciliśmy do domu szczęśliwi, z dużą ilością nowych informacji. Miejmy nadzieję, że będzie więcej takich wyjść, bo było świetnie.